fbpx
  • Jižní ostrov,  Nový Zéland,  West Coast

Národní Park Paparoa a okolí

Národní Park Paparoa Národní Park Paparoa se nachází na západním pobřeží jižního ostrova Nového Zélandu. My jsme se v parku zastavili při naší cestě z Hokitika na sever do Westportu a udělali si 7 km procházku (Inland Pack Track) mezi řekami Punakaiki a Pororari.     Oblast Punakaiki Na západ od Národního parku se nachází oblast Punakaiki, kde jsou skvělou zastávkou Pancake Rocks. Jde o zvětralé pískovcové skály na pobřeží moře. A moře je tu vážně nešetří. Voda tříštící se o skály tryská desítky metrů vysoko. Oblastí vede chodníček a celý okruh má kolem 1 km, takže nic, co by se nedalo zvládnout. Bohužel jsme na toto místo dorazili v…

• Jižní ostrov,  Marlborough,  Nový Zéland

Letecká show v Blennheim

Každé dva roky během Velikonočního víkendu se v malém městečku Blennheim, na severu jižního ostrova, koná tří denní letecká show Yealands Classic Fighters Airshow 2019. Tato letecká show probíhá nepřerušovaně od roku 2001 a střídá se spolu s leteckou show ve Wanace. Každý ročník této akce probíhá pod jiným tématem. Tento rok se na novém zélandě slaví 125. výročí, kdy ženy dostaly na Novém Zélandu volební právo. V této souvislosti proto nemohlo i na letecké show chybět téma ženy. Konkrétně ženy, které měly vliv na letectví hlavně v období válek v minulém století. Jinými tématy v minulosti byly například: Severní Afrika, Francie, Italská invaze, druhá světová válka a další. V…

• Jižní ostrov,  Nový Zéland,  West Coast

Novým Zélandem křížem krážem, tentokrát Castle Hill a Arthur’s Pass

Pokračujeme v našem cestování a je to poprvé, co se vydáváme na západní pobřeží. Z Christchurch jsme se nedříve přiblížili do menšího městečka Oxford, odkud jsme zamířili dál na západ přes oblast známou jako Castle Hill přes Arthur’s Pass  až do městečka na západním pobřeží – Hokitika. Celou cestu jsme zvládli s přehledem absolvovat za dva dny. Sice jsme se v Arthur’s Pass ošidili o delší túru v horách, ale na druhou stranu jsme si to vynahradili v oblasti Castle Hill.   Castle Hill Castle Hill Village (Vesnice Castle Hill), Castle Hill, nebo Castle Hill Peak. Všechno mi to při plánování cesty znělo podobně a netušila jsem, co že to…

• Jižní ostrov,  Nový Zéland

Banksův poloostrov a Akaroa

Akaroa byl první tip, který jsme dostali od klučiny z Aucklandu, u kterého jsme strávili první měsíc na Zélandu. Nemohli jsme proto toto město minout. Poloostrov, který se nachází na východ od Christchurch, je tvořený dvěma vulkány, které jsou dodnes aktivní a ozývají se v podobě menších otřesů. Poloostrov ale kromě toho nabízí plno krásných zátok, výhledy na nekonečné moře, skály, lesy, ostrůvky a hlavně… KLID!   Silným lákadlem je poloostrov uprostřed zátoky Po nějaké hodince jízdy z Christchurch směrem na východ dojíždíme na poloostrůvek. Cesta sem je klikatá, pořád stoupáme a všude kolem sebe vidíme pastviny. Původně byl poloostrov z 98% porostlý lesy, dnes jsou to stěží 2%. Za…

Co neminout v Christchurch?

Nechce se vám číst? Pusťte si audio!  ____________________________________________ Největším městem jižního ostrova a zároveň nejstarším městem celého Nového Zélandu je Christchurch, nacházející se na východním pobřeží jižního ostrova v oblasti Canterbury. Město bylo založené evropany roku 1856 a nese mnoho prvků anglické architektury, se kterou se potkáte hlavně v historickém centru města. Nebo které jste mohli potka? V roce 2011 zasáhlo město silné zemětřesení o síle 6,1 stupně, které velkou část města srovnalo se zemí a bylo zabito 185 lidí. Dodnes jsou stopy po zemětřesení ve městě znát. Mnoho historických budov je podepřených, nebo v lepším případě sešroubovaných dohromady, některé nebyly dodnes opravené a ruiny jsou obehnané ploty. Srdcervoucí pohled…

• Jižní ostrov,  Nový Zéland,  Otago

Aoraki/Mount Cook National Park

Ha, no tak jestli mohu jmenovat nějaké své oblíbené místo, tak tento Národní park na seznam určitě patří. Už když jsme projížděli kolem jezera Pukaki, tak jsem si říkala: “Tam chci!”. Původně jsem v tomto národním parku plánovala 2-3 denní přechod hřebenu kolem Tasman lake přes Ball shelter, Caroline hut, Ball pass k Hooker lake a po silnici zase zpět k Tasman lake, ale všude upozorňují na sníh na Ball pass a doporučují lezecké vybavení včetně maček a cepínů. Nakonec jsme se tedy rohodli rozdělit výlet na dvě etapy a tím se úplně Ball pass vyhnout. Jeden den jsme vyrazli k Hooker lake a další den jsem sama vyrazila kolem…

Queenstown a okolí

Queenstown se nachází na okraji jezera Wakatipu uprostřed jižního ostrova nového Zélandu. Samotné centrum města se nachází v menší zátoce a s okolními kopečky vytváří nádhernou scenérii. Město jako takové je opět mix relativně vkusných starých budov s novodobou zástavbou. Queenstown nabízí turistům sportovní a adrenalinové vyžití v podobě výšlapů po okolních horách, bunjee jumpingu, paraglidingu, luxusního bike parku, nebo jízdě na speed jetu. V zimě pak můžete navštívit blízká lyžařská střediska (Coronet Peak a The Remarkables) . Kromě toho je zde možné se pořádně najíst a dát si skvělou zmrzlinu. Do Queenstown jsme si opět několikrát odskočili během třešňové brigády (stejně jako k Wanaka lake) a pokaždé si užili…

• Jižní ostrov,  Nový Zéland,  Otago

Lake Wanaka a okolí

Jezero, hory, strom, výhledy, baťůžkáři, … Z této oblasti mám velmi smíšené dojmy. Na jednu stranu jde o velmi turisticky profláknutou oblast, i tak se zde ale dají najít odlehlejší místa, kde si můžete užít dokonalé výhledy s národním parkem Mount Aspiring v pozadí. My se do této oblasti vydali na dva dny, kdy jsme dostali volno během třešňové brigády. Během prvního dne nám pršelo, tak jsme zvládli profláknuté vyhlídky kolem jezera. Druhý den jsme vyrazili na Isthmus Peak, ze kterého je nádherný výhled na Wanaka Lake a vedleší Hawea Lake.   Jezero Wanaka a okolí Jezero Wanaka je ledovcového původu a řadí se na čtvrtou příčku největších jezer Nového…

• Nový Zéland,  Severní ostrov,  Wellington

Wellington a okolí – opět něco málo z Pána prstenů

Kdo by neznal legendární kostýmy z Pána prstenů nebo Letopisů Narnie? A co kostýmy a auta ze Šíleného Maxe? Za tím vším stojí spolupráce s The Weta Cave, které se podílely na světových filmech oceněných mnoha Oscary. My měli to štěstí dostat se na věčně vyprodanou prohlídku těchto studií a nakouknout do zákulisí filmů, na kterých se podílely.Kromě toho jsme se podívali i do oblasti, kde se natáčely některé scény elfského města Rivendel, který se nachází v Kaitoke Regional Park kousek od Wellingtonu. Kaitoke Regional Park se nachází přibližně 45 minut jízdy od města Wellington na jihu severního ostrova. Tento park mimo jiné nabízí i možnost nahlédnout do zákulisí filmu…

Cape Palliser

Než jsme odjeli na Nový Zéland, tak se rodiče báli, abychom nespali sami na pláži, tak jsme je uklidňovali, že na Zélandu na pláži určitě sami nebudeme, že tam s námi budou minimálně lachtani. A proto jsme se vydali na Cape Palliser, nejjižnější cíp serverního ostrova, abychom těm lachtanům popřáli dobrou noc.   Kolonie lachtanů Lachtani se vyskytují převážně na pobřeží jižního ostrova Nového Zélandu. My měli to štěstí vidět je v okolí Wellingtonu (jih severního ostrova) a na východním pobřeží jižního ostrova. Novozélandské kolonie dohromady čítají něco mezi 50-100 tisíci jedinci. Dospělí jedinci mužského pohlaví dorůstají délky až 2m a váhy 185 kg. Ženské pohlaví je drobnější. Dorůstá kolem…